Istoria Black Friday. Cand si cum a aparut Black Friday.

Black Friday isi are originile in Statele Unite si are loc a doua zi dupa Ziua Recunostintei. Inca din 1952, aceasta zi de black friday deschide sezonul cumparaturilor de Craciun si atunci erau numeroase oferte promotionale, iar magazinele se deschideau mai devreme ca oamenii sa poata sa isi faca toate cumparaturile.
Deoarece Ziua Recunostintei este ultima zi de joi din noiembrie, Black Friday apare in fiecare an intre 23 si 29 noiembrie.
Adjectivul „black”-negru se refera la magazine, care treceau in acea perioada de la „rosu” la „negru”, in organizarea contabila, efectuata manual. In acest proces, contabilii marcau cu cerneala rosie pierderile pe care le aveau magazinele, iar cu negru profiturile înregistrate.
In aceasta zi, de-a lungul timpului, au fost inregistrate cele mai mari vanzari, in 2014 ajungandu-se la incredibila suma de 50,9 miliarde de dolari cheltuiti pe produse doar in aceasta zi, doar in Statele Unite.
Cert este ca Black Friday isi are originile in Statele Unite si are loc, anual, a doua zi dupa Ziua Recunostintei.
Dar, adevarata poveste din spatele Black Friday nu este la fel de frumoasa pe cat ne-am dori sa credem. In anii 1950, politia din orasul Philadelphia a folosit termenul pentru a descrie haosul care a urmat dupa Ziua Recunostintei, cand "hoardele" de cumparatori si turisti suburbisti au invadat orasul. Nu numai ca politistii Philly nu ar fi putut sa-si ia ziua libera, dar trebuiau sa lucreze in schimburi de lunga durata.
Black Friday a fost importat in Romania in anul 2011. Numarul romanilor care au auzit de evenimentul anului in comertul romanesc a ajuns, in 2015, la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat. Cei mai fideli clienti ai Black Friday sunt tinerii si barbatii intre 18 si 24 de ani.
Pe lista cumparaturilor romanilor pentru Black Friday se afla, in medie, doua-trei produse: televizoare, masini de spalat, frigidere, electrocasnice mici, telefoane mobile, asa cum arata studiile companiilor de cercetare de marketing, media si comunicare.
De cand a aparut Black Friday in Romania si pana astazi nu mai putin de 43 de lanturi de magazine si numeroase magazine online au ajuns sa inceapa sezoane de reduceri considerabile.
Nu sunt produse de afisat pentru acest criteriu